torsdag 31. januar 2013

Rulle luer

Jaalle skal ha FWSS lue,,,
tittet på lua så div mønster .
fant ut at jeg kan jo også lage min egen...
her er et brukt 3 forskjellige garn typer som det er brukt pinner nr 2,25 på

Mitt mønster:
Legg opp 120 masker.
Så strikkes det rundt på rund pinner i 20 cm eller litt lenger, men jeg ser at 20 cm er passe..
så bruker jeg 4 maskemarkører ... eler 120 masker i 4 .
slik starter jeg da sett en maksemarkør strikk 30 masker ny maskemarkør slik til du er kommet til første maskemarkør...
Så starter vi med felling:
1omg:strikk 1 rett så 2 sammen strikk 25 masker 2 rette sammen gjenta dette i mellom vær maskemarkør.
2 omg:så strikkes en omgang rett uten felling...
3omg: 1 rett to sammen strikk 23 makser 2 sammen  slik i mellom maskermarkørene til start.
4omg: rett
5omg: 1 rett 2 rette sammen så 21 masker rett 2 sammen gjenta
6.omg rett
slik fortsetter du disse fellingene annehver omgan me to masker mindre til det er 5 masker igjen mellom feelingen .
Da strikkes 2 og to sammen
en omgang rett .
lag en lang trå og klipp av og dra den igjennom alle masker...'Vips så er lua ferdig...
 

Så her holer det med et nøste og et er jo en fin måte og bli kvitt enkelt nøster på...


 
strikket i 2013=862 gram + her 50 gram +45+45= 1002 gram

2 kommentarer:

  1. Flotte luer i spreke farger :)

    SvarSlett
  2. De luene er så flotte og gøy å strikke! Jeg striket en før jul, men den klarte datteren å miste på en musikkfestival i usa i julen, så nå strikkes det en ny, striper denne gang, bruker restegarn, ha en flott helg hos deg!

    SvarSlett